– Opptatt av ryddig saksbehandling

Denne beskrivelsen av saksgang og behandlingsmetode ikke er i overensstemmelse med Vegamot sine rutiner.

Sb.no på Facebook

Det sier prosjektleder i Vegamot AS, Marte S. Grønvik, til Sandefjords Blad.

Facebook-knapp kommer her

– Men den faktiske situasjonen er nok en helt annen og langt mer nyansert enn hva som blir hevdet her, legger hun til.

Utover dette vil hun ikke uttale seg om den konkrete saken.

Men på et generelt basis sier hun at kunder som mener at belastningen ikke er korrekt, blir bedt om å sende skriftlig klage på faktura.

– Klagen blir behandlet ved at det sjekkes opp om det er grunnlag for å tvile på belastningen. Etter mottak av skriftlig klage og under behandling av denne, vil eventuelt betalingsfristen på fakturaen utsettes, sier Grønvik.

Men den faktiske situasjonen er nok en helt annen

Dersom man bestrider en faktura, kan kunden be om en passeringsutskrift, som Rolf Thorbjørnsen omsider fikk.

– Ved behov for assistanse for å forstå denne, kan kunden kontakte oss. God kommunikasjon med skyldner, ryddig saksbehandling og rom for nedbetalingsordninger er viktig for Vegamot når vi opptrer på vegne av bompengeselskapet, sier Grønvik.

 

Følg Sandefjords Blad på Facebook:

Les Sandefjords Blad som ePaper eller bestill papiravisen.