Overingeniør i Sandefjord kommune, Øivind Karlsen. Arkivfoto: Kurt André Høyessen

Kjøp bilde

– Sett opp noen små plastkjegler

– Vi hadde overhodet ikke sykkelrittet i tankene da vi gjorde disse trafikksikkerhetstiltakene, sier overingeniør i Sandefjord kommune, Øivind Karlsen.

Sb.no på Facebook

Overingeniør i Sandefjord kommune, Øivind Karlsen. Arkivfoto: Kurt André Høyessen

Kjøp bilde

Veien er snevret inn for å gjøre avstanden over gata kortere for fotgjengere, og for å definere at man ikke skal parkere i krysset.

Facebook-knapp kommer her

– Under rittet kan man sette opp noen små plastkjegler med bånd for å signalisere hvor veien går. Dette klarer rittledelsen helt sikkert å håndtere på en god måte, sier Øivind Karlsen.

Leder i Sykkelbyen Sandefjord, Ole Jakob Hansen, mener at Sandefjord Grand Prix helt åpenbart er et positivt innslag i byen, fordi det retter oppmerksomheten mot sykling og Sandefjord.

– Rittet er helt klart god markedsføring for byen. Hvis ikke arrangørene lenger kan bruke denne delen av traseen, er det uheldig. Men man må selvfølgelig også hele tiden vurdere hvilke tiltak man må gjøre på veinettet. Jeg håper at vi kan finne en god løsning, også for Sandefjord Grand Prix, sier han.

 

På forsiden nå

Følg Sandefjords Blad på Facebook:

Les Sandefjords Blad som ePaper eller bestill papiravisen.