Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
I går ettermiddag ringte mobilen, kl 17.14 begynte det, og den fortsatte å ringe, om og om igjen. I ett kvarter faktisk. Samtidig ristet den seg nesten over kanten av bordet, mens telefonsvareren fikk inn melding etter melding. Jo, det går heldigvis an å slå av lyden på telefonen og sjekke nummeret: "Telefonsalg eller tilsvarende".
Men det var ikke telefonsalg, i følge meldingene på svareren var det Sandefjord kommune som varslet om vanningsrestriksjone. Sytten anrop, sytten meldiger. Og jammen kom det ikke en sms også, og en e-post.
Melding mottatt og notert, kjære kommune!
Den stakkars mobilen ble lagt til lading, og ettersom telefonstormen så ut til å være over og telefonnummeret var blokkert, ble lyden slått på igjen.
Det var dumt. Veldig dumt, for kl. 04.21 var det på'n igjen. Riktignok bare sms denne gangen. Men plingelyden for meldinger er effektiv vekkelyd. Og hurra: Det kom en e-post også.
Så, kjære kommune. Varsling er bra, men det holder med én melding - på dagtid, takk.