Denne banken har Vestfolds mest fornøyde kunder

Det viser resultatene av årets kundeundersøkelse.

DEL

Onsdag kunne Bjørn Einar Grytnes, assisterende banksjef i Andebu Sparebank, skilte med å ha Vestfolds mest fornøyde bankkunder. Ifølge resultatene for årets kundeundersøkelse scorer lokalbanken 91 på den såkalte kundeopplevelsesindikatoren. Det er høyere enn andre banker i Vestfold.

– Mange av våre kunder setter pris på å snakke med en rådgiver de kjenner – og som kjenner dem, så vi kjenner oss igjen i undersøkelsen, sier Grytnes i en pressemelding.

– De mest tilfredse og lojale bankkundene

Undersøkelsen er gjennomført av Kantar TNS på oppdrag fra 39 banker i Eika-alliansen. 747 kunder har besvart undersøkelsen, som altså har slått godt ut for banken i Sandefjord.

– Andebu Sparebank har de mest tilfredse og lojale bankkundene i regionen, sier Jonny Nordøy, bedriftsrådgiver og ekspert på kunderelasjonsmålinger i Kantar TNS.

På spesielt to områder får Andebu Sparebank høy poengsum: «God personlig og vennlig service» og «Viktig lokal støttespiller».

Ifølge undersøkelsen er det de som har vært kunder i over 10 år som er mest fornøyde med banken.

– Kundene har høy tillit til at banken setter kundenes interesserer foran egne interesser. Kundene opplever at banken virkelig stiller opp når man trenger det, og er en troverdige rådgiver basert på faktiske kundebehov, sier Nordøy.

– Glad for tilliten

Undersøkelsen viser også at 84 prosent av kundene opplever å ha en fast kontaktperson i banken. Til sammenligning er gjennomsnittet for alle banker 55 prosent.

– Vi er spesielt glad for at tilliten til våre rådgivere er svært høy og at kundene er svært fornøyde med rådgivning om livshendelser, planer og mål, sier Grytnes i Andebu Sparebank.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.