Gå til sidens hovedinnhold

Derfor tok jeg barna ut av skolen. Om transideologiens hjernevask i norske skoler.

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

I flere tiår har humanetikere fått lov til å nekte sine barn undervisning i «skadelig» kristendom på grunnskolen. Denne retten gjelder tydeligvis ikke for kristne.

Ingelinn Lossius-Skeie er første vara til Stortinget for PDK i Agder. Tirsdag 9. Mars 2021 kom sønnen på 9 år hjem fra skolen og fortalte hvordan han hadde hatt det på skolen.

Hun la dette ut på Facebook, og har aldri fått så mange reaksjoner på et Facebook-innlegg noen gang:

Sønnen min kom hjem fra skolen i dag og hadde sittet i sirkel: «Det var helt forferdelig! De sa at det ikke fantes bare hun og han, men hen og at gutter og jenter; det er bare utseende!» «Det er bare løgn», svarte jeg og han var enig.

10. mars skrev Ingelinn og ektemannen en e-post til skolen der de gjenta hva sønnen hadde sagt. De minnet om at vi i norsk lovgivning ikke har mer enn to kjønn, sa de ikke ønsker at barna skal lære radikal kjønnsideologi i skolen og at de håpet å ta opp saken på foreldremøtet.

Rektor svarte at dette er en del av den nye læreplanen – det tverrfaglige faget «Folkehelse og livsmestring». De ble nektet å ta opp temaet på foreldremøtet.

Ekteparet søkte da skolen formelt om fritak fra undervisning i radikal kjønnsideologi, og særskilt det at læreren selv tok initiativ til å undervise om «hen» og «født i feil kropp». Disse begrepene hører ikke hjemme i undervisningen for grunnskolen, og særlig ikke i barneskolen. De kan heller ikke se at «hen» og «født i feil kropp» er nevnt i kunnskapsmålene for skolen. Begrepene er ikke vitenskapelige og egnet til å skape forvirring hos barn.

Søknaden ble avslått av skolen, så foreldrene sendte en klage til Statsforvalteren.

Foreldrene skrev på Facebook:

Våre barn skal ikke undervises i «hen». Oppdatering: Min mann og jeg holdt alle tre barn hjemme fra barneskolen og har kalt inn til møte.

Ekteparet tok barna ut av skolen, hadde hjemmeskole https://dekristne.no/underviser-om-et-tredje-kjonn-mot-stortingets-vedtak/?fbclid=IwAR1raVegRehfkawUtLL0binEbfNPUl6dxyGYhc0o_zukmhGRtR5UtVPhya8, og fikk de etter hvert over i en privatskole.

I mellomtiden var saken mye omtalt i mediene. https://www.youtube.com/watch?v=tz61mBJtIQg & ab_channel=PartietDeKristneKristiansand

https://www.dagen.no/okategoriserade/nar-skolen-laerer-barna-om-et-tredje-kjonn/

Et av mediene var programmet Ukeslutt i NRK, https://radio.nrk.no/serie/ukeslutt/sesong/202103/NMAG01001221

der Ingelinn var i duell med Esben Esther Pirelli Benestad. Esben sa at «noen av oss har kropper som trenger å justeres for at de skal bli gode å bo i» Deretter truet han med å anmelde Ingelinn, da hun påpekte at han påstår å ha en doktorgrad, uten å ha det. Han er kun sexolog, som er en tittel hvem som helst kan klistre på seg. Esben Esther Pirelli Benestad er legeutdannet. Esben sine trusler, mener Ingelinn avslører LGBT-ideologien sine totalitære sider.

I programmet advarte Ingelinn foreldre mot Ung.no, som Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) hevder å kvalitetssikre. Ungdom lærer der at de fra 14 årsalder kan ta pubertetsblokkere, fra 16 årsalder kan ta kjønnshormoner, og jenter lærer at de fint kan skjære av seg brystene.

Hvert år fødes 10–15 personer i Norge der kjønnet er uklart ved observasjon. Disse kalles intetkjønn. Barna ønsker oftest en rask avklaring om de er gutt eller jente, og de ønsker absolutt ikke å snakke om dette i klassen, og vil i hvert fall ikke kalles for «hen».

Alle som kaller seg selv for «trans», som Pirelli Benestad, er født som tydelig gutt eller jente, og det er ikke etisk riktig av læreren å si at de er «født i feil kropp», og at «gutt og jente er bare utseende». Hvorfor skalPirelli Benestad, som ikke representerer gruppen intetkjønn, og ikke representerer det store flertallet av gutter og jenter som er fornøyd med sin egen kropp, undervise om kjønn? Han uttaler seg som ekspert i Det Store Norske leksikon om «tokjønnsmodellen», i bedrifter, på Ung.no, på radioandakten og han underviser lærere.

Den 25. mai fikk ekteparet svar fra stattholderen. Statsforvalter i Agder Svein A. Yttedal avslo deres søknad om fritak for undervisning i radikal kjønnsteori. Stattholderen kalte Lossius-Skeie sitt syn for et «livssyn». Ekteparet mener at «sannhet» er en mer treffende karakteristikk, siden dette «livssynet» stemmer overens med biologien, genetikken og er den forståelsen som sekulære, kristne, hinduer, buddhister, muslimer m.fl har hatt i flere tusen år. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kvinner-menn-og-pastander-om-at-jorda-er-flat/o/5-95-206923?utm_term=Autofeed & utm_medium=Social & utm_source=Facebook & fbclid=IwAR2HVjEQkpteJ5f-v9mDXsCmlCUmLklJpV7W3niIFQyKHhFz_NFTSqdVpEI#Echobox=1616686542 https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/qALLrm/dekonstruksjonen-av-mann-og-kvinne

Man har krav på fritak fra undervisning hvis noe oppleves som støtende eller krenkende. Statsforvalteren definerte ikke det å sitte i klasserommet og høre læreren undervise om «hen» og «født i feil kropp» som en «aktivitet», og dermed var det ikke definert som «støtende» eller «krenkende». Sønnens opplevelser hadde mindre betydning for paragrafrytteren.

Ingelinn Lossius Skeie poengterer at «hjernevask» kan oppleves støtende for 9–10 åringer, selv om ikke aktiviteter er involvert. I undervisningsopplegget «Link til Livet» er det i siste kapittel av boka et stort kapittel om «seksuelt mangfold», som foreningen FRI og Rosa Kompetanse står for. Dette kapittelet er egnet til å så tvil om eget kjønn. Elever i 2. til 4. klasse må svare på spørsmål som: «Er alle mennesker jente eller gutt?». «Hvordan kan man skape et klasserom der alle får lov til å være det de har lyst til å være?» Det er vanlig at lærere konkluderer til sist, og dette er vanskelig for lærere som lar fakta tale for seg selv, og tror på vitenskapelig biologi.

Lærere som er fanatisk LGBTQ-etc. troende, kan lett ta seg til rette, gå ut over tematikken og fortelle elevene ting de ikke har behov for å lære.

https://idag.no/nyheter/samfunn/kun-pa-nett/lhbtiq-ikke-skal-fa-definere-hva-som-lares-i-skole-og-barnehager/19.35819?fbclid=IwAR37IxqF150GhUqdMHXlAXYNQspRF9M6IndjjLei3LbIMnsb9v4d-hw66XU

I Rosa Kompetanse lærer elevene om «heteronormativitet» og at heterofile presser våre heterofile tanker på andre, og at heterofile påfører andre minoritetsstress, Men ekteparet påpeker at: «Som heterofile reagerer vi nå på fylkesmannens avslag med majoritetsstress. De opplever dette som «transnormativitet» i skolen.» Når ekteparet bruker ordene «biologi», «vitenskap» og «sannhet» i sin søknad, så bruker ikke Statsforvalteren de samme ordene i sitt svar.

Ekteparet forstår at Statsforvalteren har den samme subjektive og ikke vitenskapelige kjønnsforståelsen, som man finner hos transpersoner som Pirelli Benestad.

Hvorfor tok de barna ut av skolen?

De hadde to valg: De kunne enten akseptere forholdene og tillate lærerne å fortelle barn løgn, eller de kunne protestere mot undervisningen som ikke holder mål i forhold til biologi og vitenskap. Ekteparet valgte det siste, fordi de vil stå opp for sannheten, og samtidig være forbilder for sine barn. Hvis det blir uenighet om sannhet, kan sannhet til slutt bli forbudt.

Ingelinn Lossius-Skeie er redd for konsekvensene av å forkaste et objektivt vitenskapssyn. Skal skolen være en arena for objektiv faktakunnskap eller en arena for det subjektive føleri? Tenk hvis diagnoser skulle bli stilt på subjektivt grunnlag? For eksempel hvis noen sier de har en sykdom, må legen stille diagnosen, uavhengig av objektive kriterier. For det er jo dette man holder på med, med radikal kjønnsteori. «Professor» Pirelli Benestad sier at «kjønnet sitter i hodet, og ikke mellom bena».

Partiet De Kristne har programfestet to kjønn og samlivsformen mor/far/barn som norm. De vil ha kristendommen inn i skolen, (og dermed går radikal kjønnsideologi ut).

Barn skal ikke assimileres til denne radikale og løgnaktige transideologien, med de konsekvenser dette får på psyken, og de irreversible konsekvenser dette får på kroppen, der transpersonen blir sterilisert. Transideologien har alvorlige kortsiktige og langsiktige konsekvenser på det norske folk, med krenkelse av sannheten og vitenskapen, av religionsfriheten og ytringsfriheten. Transideologien medfører et ytterst smalt toleransevindu for meningsmangfold.

Kommentarer til denne saken