Gå til sidens hovedinnhold

Komplett kaster seg inn i kampen om mobilabonnenter

Artikkelen er over 4 år gammel

Sandefjord-selskapet lanserer varemerket Komplett Mobil.

Komplett Group har de siste årene lansert nysatsinger som apotek, bildeler, hvitevarer, forsikring, netthandel i salong, hjem-og-fritid og skjønnhet.

Nå kaster netthandelsaktøren på Kullerød seg inn i nok et nytt marked.

– Det norske mobilmarkedet domineres i dag av to aktører, og vi ønsker å utfordre mobilmarkedet i Norge. Mange kunder handler allerede mobiltelefoner fra oss så det er en naturlig utvidelse å tilby mobiltelefonabonnement, uttaler konsernsjef i Komplett, Ole Vinje, i en pressemelding.

LES OGSÅ: – De legger opp til mer harryhandel på nett

Krevende konkurranse

Målet er å selge abonnementer med attraktive datapakker til en «ganske aggressiv pris».

Det var i 2015 5,7 millioner mobilabonnenter i Norge, skriver Dagens Næringsliv torsdag. 5,1 millioner av disse er hos Telenor, Telia og deres underselskaper.

Komplett Mobil vil benytte Telenors mobilnett, og tilbyr både 4G og 4G+. I starten vil det tilbys abonnement med 1, 4, 10 og 20 GB datamengde og fri roaming i EU.

– Ambisjonen vår er å bli en betydelig aktør i dette markedet, sier Vinje.

LES OGSÅ: Sandefjord er netthandelens hovedstad

Tenker stort

Sandefjords Blad har nylig omtalt at Komplett vil øke vareutvalget 30 ganger de neste par årene.

Planen skal settes ut i livet til høsten. Det betyr flere arbeidsplasser til Sandefjord.

Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner, og er Nordens største netthandelsaktør med totalt 16 nettbutikker.

 

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.