Naboer frustrert etter hærverk

Marianne Reppegård og Gunnar Hvitstein er frustrert og oppgitt etter at en forbipasserende har røsket ut kabler fra et koblingsskap, og dermed etterlatt flere av husstandene i nabolaget uten internett.

Marianne Reppegård og Gunnar Hvitstein er frustrert og oppgitt etter at en forbipasserende har røsket ut kabler fra et koblingsskap, og dermed etterlatt flere av husstandene i nabolaget uten internett. Foto:

Artikkelen er over 4 år gammel

– Jeg står og snakker med naboen min nå, som også har mistet nettet, og hun er like irritert.

DEL

(Tønsbergs Blad) Det var natt til søndag at Gunnar Hvitstein satt hjemme i Kodal og jobbet på pc-en, da det plutselig svartnet, og internettet forsvant. Søndag morgen gikk Hvitstein ut til koblingsskapet i gata i Fasanveien og oppdaget at hærverk var årsaken til at internettet forsvant.

– Det var noen som hadde røsket ut nettkablene. Flere hus i gata har mistet nettet, sier han.

LES OGSÅ: Strømbrudd etter kabelbrann i trafo

Frustrert og irritert

Hvitstein forteller at han er svært oppgitt og frustrert etter å ha oppdaget hærverket, og valgte å legge ut et innlegg på Facebook-gruppen «Du vet du er fra Kodal når ...».

Innlegget har fått flere likes og mange kommentarer, blant annet fra Marianna Reppesgård, som også har mistet koblingen til nettet.

– Det er bare utrolig frustrerende og unødvendig. Hærverk på denne måten går bare utover andre, sier hun til avisen.

Reppesgård poengterer at mange i området jobber hjemmefra.

– Hjemme hos oss har vel guttungen nesten begynt å få litt abstinenser, men det har han kanskje godt av. Men for dem som virkelig er avhengig av internett i

jobbsammenhengen, må dette være veldig irriterende, sier hun.

LES OGSÅ: Brant i trafokiosk – 83 mistet strømmen

Dårlig kundebehandling

Kort tid etter at Hvitstein oppdaget hærverket, tok han kontakt med Telenor, som er hans internettleverandøren i området.

Han forklarer at frustrasjonen ble desto større da han forsto at han og flere folk i nabolaget måtte vente en stund for å få tilbake internettet.

– Kundebehandlingen er rett og slett dårlig. Først sier de at problemet skulle fikses i løpet av mandagen, og nå mot slutten av dagen får vi beskjed om at det ikke fikses før 8. september. Da har jo over halve arbeidsuka gått, sier han.

LES OGSÅ: Føler seg dårlig ivaretatt etter nettbrudd: – Når kommer Telenor?

– Veldig leit

Informasjonssjef i Telenor, Caroline Lunde, bekrefter at det kan ta litt tid før nettet er på plass.

– Det er veldig leit at noen har vært utsatt for hærverk. Vi prøver å få fortgang i det og gi saken høyere prioritet, sier hun.

Artikkeltags