De har fått over 200 til å ta selfies mot mobbing

KAMPANJE: Dag Røed og Robert Eliassen i pop/rap-duoen Meludo har i samarbeid med Chris Baco skapt en ny hit med sin sang «Mitt fjes» som omhandler mobbing.

KAMPANJE: Dag Røed og Robert Eliassen i pop/rap-duoen Meludo har i samarbeid med Chris Baco skapt en ny hit med sin sang «Mitt fjes» som omhandler mobbing.

Artikkelen er over 4 år gammel

Sandefjordingene Robert Eliassen og Dag Røed i pop/rap-duoen Meludo fronter en ny antimobbekampanje.

DEL

Gutta i Meludo er kanskje best kjent for gladlåter som «Oddvar Brå» og «Fenalår», men etter et nylig samarbeid med Chris Baco har de gitt ut låten og videoen «Mitt fjes», som de ønsker skal være et bidrag i kampen mot mobbing.

«Mitt fjes» handler om at man må tørre å være seg selv, respektere at alle mennesker er forskjellige, men like mye verdt.

Sender stafettpinnen videre

Låten går som en kule på Spotify, der den har fått nesten 80.000 avspillinger på noen få dager. Nesten 10.000 har sett videoen på YouTube.

Det har også blitt en hit på Facebook, der flere hundre deler budskapet og legger ut en videosnutt eller et bilde av sitt eget fjes og sender stafettpinnen videre.

– Med «Mitt fjes» -prosjektet på nett håper vi flest mulig bidrar og forteller hvem du er og at du er imot mobbing. Videre vil vi at dere skal tagge tre venner og utfordre dem til å gjøre det samme. Hashtag det hele med #mittfjes, oppfordrer Robert Eliassen.

Chris Baco hadde jobbet med "Mittfjes" i over et år, brikkene falt endelig på plass da pop/rap-duoen Meludo fikk prøve seg på låten. f.v: Dag Røed og Robert Eliassen.

Chris Baco hadde jobbet med "Mittfjes" i over et år, brikkene falt endelig på plass da pop/rap-duoen Meludo fikk prøve seg på låten. f.v: Dag Røed og Robert Eliassen.

200 bidrag

Musikkvideoen som er en vesentlig del av «Mitt fjes»-prosjektet presenterer essensen i låten på en visuell måte.

I videoen er det med 70 frivillige fjes, blant andre TV2-programleder Hedda Kise og Farmen-Marit. Fellesnevneren for alle de portretterte er at alle ønsker å markere sin avsky mot mobbing.

– Låten har i skrivende stund (fredag formiddag) klatret opp til en åttendeplass på viral topp 50 på Spotify. Og det er sendt inn over 200 bidrag til antimobbe-kampanjen. Dette er utrolig moro å være med på og kampanjen har spredt seg helt opp til Bodø og Tromsø, forteller Robert Eliassen.

SE VIDEOEN HER:

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.