Fjellsport slår seg sammen med svensk konkurrent – nå blir de ledende i Norden

GRÜNDER: Fjellsportgründer Eric Sandtrø er fornæyd med at nettbutikken hans slår seg sammen med svenske Outnorth.

GRÜNDER: Fjellsportgründer Eric Sandtrø er fornæyd med at nettbutikken hans slår seg sammen med svenske Outnorth. Foto:

Komplett-gründer Eric Sandstrøs nettbutikk Fjellsport.no blir større.

DEL

Den sandefjordsbaserte nettbutikken slår seg sammen med Outnorth – en svensk aktør som også er ledende innen friluftssegmentet.

Egmont blir majoritetseier av det nye selskapet, som til sammen får en omsetning på over én milliard svenske kroner.

– Sammenslåingen i et felles morselskap vil frigjøre ressurser til videre vekst. Kombinert med sterk lokal markedsforståelse gir dette et unikt utgangspunkt for å ta en ledende online-posisjon i frilufts-segmentet, sier majoritetseier i Egmont Publishing, Cato Broberg.

Best på nett

Fjellsport og Outnorth skal fortsatt være selvstendige nettbutikker ut mot kundene sine og de etablerte lagrene i Norge og Sverige vil ikke forsvinne.

Daglig leder i Fjellsport Eric Sandstrø, tror det nye samarbeidet vil gjøre godt for begge selskapene.

– Vi samler nå kreftene i Norges og Sveriges beste outdoor-butikker på nett. Det skal vi bruke til å skape en enda bedre kundeopplevelse og mer verdi for våre kunder i årene framover. Vi gleder oss til mulighetene dette gir, sier Sandstrø i en pressemelding fra Egmont.

Outnorth kunne i 2017 notere seg en omsetning på 427 millioner svenske kroner. Hos Fjellsport var tallet 285 millioner, som tilsvarer 300 millioner svenske kroner.

Målet for 2019 er ifølge Outnorths daglige leder Cato Broberg å oppnå en samlet omsetning som vil passere en milliard svenske kroner.

Artikkeltags