Gir bort 2.500 gjestedøgn på høyfjellshotell

Rondane Høyfjellshotell får mange gratisgjester fram mot sommeren.

Rondane Høyfjellshotell får mange gratisgjester fram mot sommeren. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Det Sandefjord-drevne høyfjellshotellet får mange gratisgjester. Og det jubler de for.

DEL

I et Facebook-stunt har Rondane Høyfjellshotell lovet at de gir bort gratis gjestedøgn hvis de får mange likerklikk. Da de nærmet seg 4.000 likerklikk la de ut denne meldingen:

«Vi gir tre døgn gratis opphold for to personer, med frokost, til liker nr. 4.000. Det samme gjør vi for hver 50 nye likere vi får, helt fram til neste søndag, 11. desember».

Angrer ikke

Responsen på meldingen lot ikke vente på seg. Til nå har nesten 32.000 mennesker klikket «liker» på innlegget, 15.888 har delt innlegget og 7.400 har lagt igjen en kommentar. Dert betyr at hotellet må gi bort over 2.500 gjestedøgn hittil og flere blir det nok.

Ole T. Hoelseth fra Sandefjord er i markedsteamet som står bak Facebook-stuntet. Han er ikke lei seg for at han må gi bort mange gjestedøgn.

– Dette er morsomt. Noe av det morsomste jeg har opplevd, sier han.

Hoelseth driver hotellet sammen med sandefjordingene Ole Petter Christensen og Pål Berhling-Hansen.

– Det var en i markedsteamet, Michael Aasheim, som kom på ideen. Én ting er å fantasere om det – noe annet er å tørre å sette det ut i livet. Dette har blitt fantastisk PR for oss, og vi angrer ikke et sekund, sier Hoelseth, som likevel er glad for at de satte frist til 11. desember for å like innlegget.

Ifølge E24.no gir hotellet bort premier med en verdi av over 1,5 millioner kroner.

Kostnaden for hotellet blir selvsagt en del lavere, opplyser Hoelseth uten å avfeie regnestykket.

LES OGSÅ: Vil ha økning på 120.000 besøkende i året

Ole T. Hoelseth driver Rondane Høyfjellshotell sammen med andre sandefjordinger.

Ole T. Hoelseth driver Rondane Høyfjellshotell sammen med andre sandefjordinger. Foto:

Når mange

Innlegget har nådd rundt 1,5 millioner mennesker på Facebook. Hoelseth sier at den effekten er mye mer verdt enn kostnaden for gratisnettene på hotellet.

Hoelseth sier at han og de andre Sandefjord-eierne av hotellet har vært inspirert av Color Line som gir bort gratisbilletter til sin rute til Strømstad.

– Color Line tjener jo penger på sine gratispassasjerer. Nå har ikke vi noen tax free-butikk på hotellet, men gjestene skal vel ha noe mat i kroppen og kanskje en øl om kvelden. Likevel er det det å nå ut til så mange som er den store gevinsten, sier han.

LES OGSÅ: Hemmelighetene hotellansatte ikke vil fortelle deg

Har du lyst på en gratistur til Rondane kan det være lurt å trykke «liker» på Rondane Høyfjellshotells Facebooks-side.

Har du lyst på en gratistur til Rondane kan det være lurt å trykke «liker» på Rondane Høyfjellshotells Facebooks-side. Foto:

Tøffe år

Det har vært tøffe år for hotellbransjen i høyden de siste årene. På 80-tallet var det en overetablering av høyfjellshotell og så kom den økonomiske smellen. Mange av høyfjellshotellene slet økonomisk.

– Derfor er det viktig å tilby noe utenom det vanlige. Vi satser på gjester som er natur- og fjellelskere og ikke nødvendigvis de som setter store krav til alpinanlegg, selv om vi har et lite et vi også, sier Hoelseth.

Rondane Høyfjellshotell er gjeldfritt og det sitt eget kraftverk som produserer den strømmen de trenger.

– Det betyr at en stor del av de pengene som kommer inn er ren inntekt, sier Hoelseth.

LES OGSÅ: Vestfold-hotellene øker mest i landet

Artikkeltags