DNB-tjenester fungerer igjen

Av
DEL

(Nettavisen) DNB opplevde problemer med nett- og mobilbanken fredag morgen. Etter halvannen time var problemene løst.

«Nå fungerer tjenestene våre slik de skal. Beklager til alle som ble rammet av teknisk trøbbel på morgenkvisten», melder DNB like før klokken ni fredag morgen.

Tidligere hadde banken skrevet dette på Facebook og Twitter:

Sinte kunder

Reaksjonene lot ikke vente på seg. I løpet av få minutter haglet det inn kritiske kommentarer fra kunder som har opplevd dette mange ganger. Her er noen av dem:

«Voldsomt ofte det var feil på nettbanken da!!!»

«Setter pris på å få info, men syns det blir oftere og oftere at dere har problemer... Sjerpings.!»

«Ofte feil på nettbanken deres veldig kjipt hører ikke det hos andre banker at det er feil så ofte»

«Man får ikke sett saldo, overført mellom konto. Er igrunn ikke noe som virker i det hele tatt. Vipps ser ut til å funke, men jeg vet ikke ennå om de faktisk får pengene på konto da de ikke får sett saldo selv heller. Og om de heller ikke kan bruke kortet nå så vil jeg tro halve Norge kan være i deep shit nå utover dagen. Så håper dette ordner seg kjapt.»

«Dere har mye feil på tjenestene deres. Ustabiliteten i deres tjenester er den desidert største mangelen med DNB og jeg hverken ser eller hører om like mye hos andre banker. Er det kanskje på tide å bytte bank? Eller vil dere klare få ting til å fungere stabilt over tid?»

- Utilgjengelig for de fleste

DNB bekreftet store problemer.

- Vi har problemer med nettbanken. Den er utilgjengelig for de fleste kundene. I tillegg har vi problemer med kort, sa kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø.

Dalsbø opplyste at årsaken til at verken kort eller nettbank fungerer ikke er kjent så langt.

- Kort vil fungere på reserveløsning. Men vi kjenner ikke årsaken. Vi sjekker opp nå og jobber med noen spor. Vi håper å være oppe igjen så snart som mulig, sa Dalsbø.

LES OGSÅ: DNB: Nettbanken er nede

Artikkeltags