Problemer med innlogging med BankID

DEL

(Drammens Tidende) Torsdag morgen har flere DNB-kunder problemer med å logge inn i nettbanken. Mange er nok på jakt etter å sjekke om skatteoppgjøret har kommet, men dersom du ikke har kodebrikken tilgjengelig må du nok vente litt, opplyser kommunikasjonsrådgiver i DNB, Marte Amundsen Vilming til Drammens Tidende.

– Vi har for øyeblikket problemer med bank-ID på mobil. Det er kun det som feiler, vanlig innlogging med kodebrikke skal fungere, sier Vilming.

– Skjer dette fordi mange våkner og vil sjekke om skatteoppgjøret har kommet inn?

– Vi vet ikke årsaken enda. Det kan ha noe med skattepengene å gjøre, men det blir synsing fra min side. Det er ikke ukjent at om det er høy belastning så skjer dette.

Det viser seg at det er bank-ID selv som har problemer, ikke DNB. I en SMS til Drammens Tidende skriver kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes at det er Telia som har problemer.

Etter det Drammens Tidende kjenner til, er også Telenor-kunder rammet.

Litt senere forteller Kjærnes at både Telia og Telenor har problemer.

– Vi jobber med å finne en løsning så fort som mulig. I mellomtiden kan man bruke kodebrikke for å få logget inn, skriver Kjærnes i en SMS.

Like før halv ni skriver Kjærnes at problemene til Telenor skal være løst, men at det fortsatt er problemer for Telia-kunder

Saken oppdateres.

I dag kommer skattepengene 

Artikkeltags