To sandefjordsbedrifter kjemper om å vinne Gründerprisen

Tre selskaper er nominert til å vinne den gjeve prisen under Gründeruka i Vestfold i år. To av dem holder til i Sandefjord.

DEL

13. november sparkes gründeruka i gang. Arrangementet varer i tre dager, og byr på et smekkfullt program.

To priser skal deles ut; Gründerprisen og publikumsprisen. Vinneren av Gründerprisen mottar en pengegave på 30.000 kroner. Men for å klare det må bedriften oppfylle disse tre kriteriene:

  1. Den ble startet eller registrert i Vestfold i 2013 eller senere.
  2. Selskapet har potensial til å skape flere arbeidsplasser i Vestfold.
  3. Bedriften jobber opp mot ett eller flere av FNs bærekraftsmål.
Gründere: Goliath Systemer AS er nominert til Gründerprisen 2018. Her er Daglig leder Kim André Heggenes og salgssjef Jørgen Lind.

Gründere: Goliath Systemer AS er nominert til Gründerprisen 2018. Her er Daglig leder Kim André Heggenes og salgssjef Jørgen Lind. Foto:

To av tre fra Sandefjord

Bedriftene som kjemper om tittelen er 7Sense Products AS fra Horten og sandefjordsselskapene Goliath Systemer AS og Soil Steam International AS.

Goliath Systemer leverer en skybasert plattform som blant annet har løsninger som timeregistrering, fravær, kjørebøker, HMS, kvalitetssikring, og prosjektstyring.

Soil Steam er bedriften som står bak maskinen som renser matjord med vanndamp. Med denne kan bønder i framtida bruke vanndamp for å bli kvitt ugress, sopp og nemametoder.

LES OGSÅ: Selskapet til Kim André og Jørgen ble startet for fire år siden – nå ansetter de fem til for å takle økt etterspørsel 

NOMINERT: Hans Kristian Westrum er daglig leder i Soil Steam International AS. 15. november kan selskapet vinne pris.

NOMINERT: Hans Kristian Westrum er daglig leder i Soil Steam International AS. 15. november kan selskapet vinne pris. Foto:

De tre nominerte skal framføre en pitch for dommerpanelet og publikum 15. november. Pitchen skal blant annet svare på disse spørsmålene:

  • Hva er produktet og hvilket behov/problem løser det?
  • Hvem er kunden, og hvilken bransje tilhører de?
  • Hvordan ser vekstpotensialet ut?
  • Hva er selskapets konkurransefortrinn?

Artikkeltags