Komplett på omdømmetoppen

«FREMRAGENDE OMDØMME»: Komplett i Sandefjord gikk til topps i sin klasse i RepTraks landsomfattende omdømmemåling. (Arkivfoto: Morten F. Solberg)

«FREMRAGENDE OMDØMME»: Komplett i Sandefjord gikk til topps i sin klasse i RepTraks landsomfattende omdømmemåling. (Arkivfoto: Morten F. Solberg)

Sandefjord-bedriften er igjen kåret til elektronikkforhandleren med best omdømme hos det norske folk.

DEL
<div id='netboard-1'> <script> googletag.cmd.push(function() { googletag.display('netboard-1'); }); </script> </div>

Få SB+ i 5 uker for bare 5 kroner!

Det viser ferske tall fra omdømmemålingen RepTrak Norge, som gjennomføres av Apeland og Reputation Institute. Komplett fikk en omdømmescore på 84,7 poeng av 100 mulige, og er dermed et av de selskapene i Norge med best omdømme.

– Komplett får høy score på produkter og tjenester, som er det viktigste for folk. I tillegg er det en oppfatning i markedet at de er gode på innovasjon, arbeidsmiljø og etikk, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i kommunikasjonsbyrået Apeland i en pressemelding.

Netthandelaktøren i Sandefjord havnet på omdømmetoppen også forrige gang selskapet ble målt, i 2015, men i år har antall poeng gjort et lite hopp. Selskapet fikk en oppgang på 4,7 poeng fra 2015.

Elkjøp og Expert langt bak

Elkjøp fikk 73,8 poeng, og Expert havnet rett bak med 72,7 poeng. Begge selskapene havner dermed i kategorien «godt omdømme», mens Komplett har et «fremragende omdømme», ifølge målingen.

Elektronikk- og teknologiselskapene som ble målt er følgende:

  • Komplett, 84,7 poeng (80,0 poeng i 2015)
  • Elkjøp, 73,8 poeng (69,8 i fjor og 72,4 i 2015)
  • Expert, 72,7 poeng (71,3 i 2015)
  • Apple, 80,4 poeng (76,9 i fjor)
  • Microsoft, 79,9 poeng (77,3 i fjor)

Finn.no troner listen

RepTrak Norge gir en oversikt over omdømmet til de 50 mest synlige virksomhetene i Norge. Vinneren av omdømmekåringen, uavhengig av bransje, er Finn.no. Selskapet troner på topp for tredje år på rad, og fikk 86,4 poeng i år.

– Vi ser at flere selskaper klatrer oppover omdømmestigen. Nesten dobbelt så mange selskaper havner i kategorien «fremragende omdømme» i år sammenlignet med i fjor. Vinneroppskriften er å være tydelig over tid, finne en x-faktor som sjarmerer og oppførere seg skikkelig. Og så er det ikke til å komme bort fra at nordmenn ofte stoler mest på norske selskaper, sier Apeland.

Artikkeltags