Komplett avslutter avtale med 100 samarbeidspartnere – 12 ansatte påvirkes

ENDRING: Konsernsjef Lars Olav Olaussen for Komplett Group sier at kundenes tilbakemelding var avgjørende for valget om å reorganisere Markedsplassen.

ENDRING: Konsernsjef Lars Olav Olaussen for Komplett Group sier at kundenes tilbakemelding var avgjørende for valget om å reorganisere Markedsplassen. Foto:

12 ansatte blir berørt når Komplett gjør endringer på Markedsplassen. – Vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser, sier konsernsjefen.

DEL

Da Komplett Markedsplassen ble lansert i juli 2017, var målet å kunne tilby kundene et større utvalg av produkter.

Med 100 partnere integrert i plattformen har det vist seg vanskelig, og Komplett har bestemt seg for å legge ned Markedsplassen i sin nåværende form. Selskapet vil nå bruke tid på å se hvordan de skal utvikle plattformen videre.

12 ansatte vil bli berørt av endringen.

– Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier konsernsjef Lars Olav Olaussen for Komplett Group i en pressemelding.

Hvor mange som kan bli oppsagt kan de ikke si noe om på nåværende tidspunkt. De er i gang med en prosess for å se på det, ifølge kommunikasjonsdirektør Ingebjørg Tollnes.

LES OGSÅ: Lanserer Nordens svar på Amazon 

Ikke godt nok for kundene

Markedsplassen var ment til å være Nordens svar på nettgiganten Amazone, og de samarbeidet blant annet med Jernia og Platekompaniet.

Årsaken til at dagens plattform legges ned, er at kundene har kommet med tilbakemelding om at det ikke fungerer godt nok slik det er i dag.

– Som et eksempel er Komplett kjent for raske og gode leveranser fra vårt lager i Sandefjord. Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Olaussen.

Nå tar nettgiganten et steg tilbake for å finne en løsning. Hva som kommer til å skje videre med plattformen er foreløpig uklart.

– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre. Vi har hatt gleden av å samarbeide med svært dyktige aktører med sterk kundefokus, men samlet har vi ikke klart å gjøre det enkelt nok for kundene. Nå kommer vi til å fokusere sterkt på Komplett i Norge samtidig som vi ønsker å utvikle Markedsplassen i ny form, forklarer Olaussen.

Artikkeltags