Komplett Mobil har passert 50.000 mobilkunder – vil ta opp kampen mot gigantene

KAPRER KUNDER: Komplett Mobil, som er en del av Komplett Group, kaprer stadig flere mobilkunder.

KAPRER KUNDER: Komplett Mobil, som er en del av Komplett Group, kaprer stadig flere mobilkunder. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

På et drøyt år har Komplett Mobil fått 50.000 mobilkunder. Nå håper de å ta ytterlige markedsandeler fra gigantene Telenor og Telia.

DEL

På kort tid har Komplett Mobil klart å kapre markedsandeler blant mobilkundene. Mobilabonnentleverandøren ble startet sommeren 2016 og har nå passert 50.000 mobilkunder. Selskapet er en del av Komplett Group.

Det er leder Haakon Dyrnes i Komplett Mobil fornøyd med.

– For Komplett Mobil er det viktig at stadig flere kunder liker produktet vårt og at vi klarer å tilby kundene det de ønsker seg og trenger, sier han i en pressemelding.

LES OGSÅ: Flere tiårs ventetid på ishall er endelig over: – Dette er en emosjonell dag (+)

Krevende å kapre markedsandeler

Det er ikke bare enkelt for nye aktører å få innpass blant mobilkundene. De store aktørene Telenor og Telia kontrollerer 92,3 % av markedsandelene målt i omsetning i privatmarkedet, ifølge Nkom-rapporten fra første halvår i 2017.

– Vi drifter beinhardt, og er godt fornøyde med å ha opparbeidet en respektabel kundemasse i et ekstremt krevende marked. Når det er sagt, så er det viktig å huske på at vår kundemasse, i likhet med de andre utfordrernes, er forsvinnende liten sammenlignet med Telenor og Telia, sier Dyrnes.

(Saken fortsetter under bildet)

VOKSER: Leder Haakon Dyrnes i Komplett Mobil er fornøyd med at de kaprer stadig flere mobilkunder, selv om han er klar over at de har en lang vei å gå for å ta igjen de største aktørene.

VOKSER: Leder Haakon Dyrnes i Komplett Mobil er fornøyd med at de kaprer stadig flere mobilkunder, selv om han er klar over at de har en lang vei å gå for å ta igjen de største aktørene. Foto:

Han forteller at de jobber opp mot myndighetene for å vise hvor viktig det er at markedet reguleres slik at det legges til rette for økt konkurranse.

– I siste ledd er det forbrukerne som ender opp med å betale for mye for tjenestene i et marked uten tilstrekkelig konkurranse, forteller Dyrnes.

LES OGSÅ: Vil ha kulturhus midt i sentrum (+)

Er best i test

Allerede i sitt første fulle driftsår, 2017, vant selskapet «beste mobilabonnement» i hele tre av fire kategorier fem måneder på rad hos forbrukernettsiden Tek.no (ekstern lenke).

– Det at vi vant over halvparten av alle testene på Tek.no i 2017 gir oss en viktig pekepinn på at vi treffer godt i markedet. Testene er et nyttig redskap for forbrukerne, sier Dyrnes.

Artikkeltags