– Manglende kunnskap gjør at mange unge sliter med å få kontroll på privatøkonomien før de flytter hjemmefra. Derfor er det viktig for oss å øke kunnskapen, og få fram at vi er med og bidrar med veiledning, råd og tips, sier markedssjef i SpareBank 1 BV Torunn Eide i en pressemelding fra banken.

Sammen med Leonora Ademi og Camilla Skjelberg, hjelper Eide ungdom med å få økt forståelse for penger og forbruk. Nå håper damene at Snapchat kan være en god kanal for å spre budskapet sitt.

– «Snap» er en arena hvor vi treffer ungdommen, men vi må være der på ungdommens premisser. Vi tror at vi best formidler kunnskap om privatøkonomi i denne kanalen, fra ungdom til ungdom. Det er grunnen til at vi søker etter unge folk som vil jobbe sammen med oss, sier trainee Leonora Ademi, som skal lede redaksjonen.

LES OGSÅ: Dette blir nytt når Kiwi-butikken til Thor (32) utvides: – Folk burde glede seg (+)

Trenger ikke kunnskap

Banken er ute etter ungdom mellom 17 og 21 år fra distriktet. Søknadsfristen er satt til nyttårsaften innen midnatt.

– Vi er med og gir opplæring innen temaene, så de trenger ikke kunne så mye om økonomi. Det viktigste er at de er motivert, villig til å lære og liker å sende snaps, sier markedskonsulent Camilla Skjelberg.

LES OGSÅ: Fritz økte omsetningen etter at konkurrenten la ned