Den anerkjente PR-rådgiveren og omdømmeeksperten ser på Sandefjord Fotballs kamuflasjedrakt som et feilslått PR-stunt. Han forstår også hvorfor Jotun, som et av landets mest respekterte selskaper, velger å trekke seg unna drakten.

– Personlig skjønner jeg ikke hvorfor en fotballklubb som Sandefjord velger å gå for militær-lookalike drakter. Jeg ser ikke hensikten, og har forståelse for at Jotun ikke ønsker å assosieres med dette. Det er nok et klokt valg, selv om det i den store sammenhengen kanskje er å anse som en liten bagatell. Men som kjent kan jo bagateller velte store tuer, sier Aabø til Sandefjords Blad.

Aabø tror den viktigste grunnen til at Jotun valgte å trekke seg fra draktsponsing på SFs tredjedrakt er frykten for å bli beskyldt for å kommunisere dobbelt.

– Maling har ingenting med krig å gjøre. Maling handler tvert imot om å bygge opp og gjøre noe sterkere. Krig handler ofte om det eksakt motsatte. Jotun ønsker garantert å bevare kjerneverdiene sine uten at det blir stilt spørsmål.