Ingen andre markedsfører Sandefjord utenfor Sandefjord som oss i Tenk stort!

SPLEISELAG: Modellen fungerer bra, og vi i Sandefjord Næringsforening (SNF) mener at Tenk stort, tenk Sandefjord er en satsing vi bør fortsette med, skriver Morten Gran.

SPLEISELAG: Modellen fungerer bra, og vi i Sandefjord Næringsforening (SNF) mener at Tenk stort, tenk Sandefjord er en satsing vi bør fortsette med, skriver Morten Gran. Foto:

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

Tenk stort, tenk Sandefjord er verdifull markedsføring for næringslivet og nyttig for alle oss som bor i Sandefjord kommune. Næringsutvikling er ikke det som har blitt prioritert mest i storkommunen så langt, men det skjer mye positivt, og det er Tenk stort, tenk Sandefjord et godt eksempel på.

DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Samarbeidsprosjektet har bred oppslutning lokalt, når ut langt utenfor kommunens grenser og oppnår gode resultater.

Sandefjord kommune, Sandefjord Håndverks- og Industriforening, Sandefjord Byen Vår og over 70 lokale bedrifter er med på samarbeidet – sammen med oss i Sandefjord Næringsforening – og hver dag når vi ut til folk og firmaer utenbys.

Vi forteller om interessante jobber, rimelige boliger, spennende bedrifter, trygge oppvekstvilkår, super beliggenhet, en levende by, rik kultur, pen natur og gode skoler – for å nevne noe.

Dette er vi alene om; ingen andre markedsfører Sandefjord utenfor Sandefjord på denne måten! For en beskjeden pengesum tiltrekker vi flinke folk utenfra, vi skaper stolthet og engasjement her hjemme, og på sikt vil dette gi økte skatteinntekter som igjen kan finansiere de kommunale tjenestene vi alle er så opptatt av.

Denne spleiselagsmodellen fungerer bra, og vi i Sandefjord Næringsforening (SNF) mener at Tenk stort, tenk Sandefjord er en satsing vi bør fortsette med.

Først og fremst er prosjektet verdifullt for kommunen. Det er en enorm oppgave å få så mange lokale bedrifter til å være med på spleiselaget og dele på regningen.

Flere av våre ledende bedrifter – som Jotun, Komplett og Torp Sandefjord Lufthavn Torp – ser verdien i dette arbeidet, og har bekreftet at de vil være med å tenke stort også framover.

Dette er nemlig en langsiktig jobb; vi har fått til mye, men vi er ikke i mål. Se bare på drammenserne; de har bygget merkevaren Drammen i 20 år og satser mer og mer!

Det er mange andre kommuner og regioner rundt oss som også tenker i disse baner, og dette er en kamp der Sandefjord må fortsette å være på banen. Målet med Tenk stort, tenk Sandefjord er altså å få folk og firmaer til å flytte hit, og skape stolthet og engasjement blant innbyggere og bedrifter.

Og arbeidet fungerer. Slagordet TENK STORT har satt seg, det blir lagt merke til, begeistrer og engasjerer. Flinke folk utenbys har flyttet hit på grunn av oss, og bedriftene våre blir inspirert til å satse, investere og ansette.

Dette betyr at kronene vi bruker på markedsføring og andre aktiviteter i dag, kan være med på å gi sykehjemsplasser i morgen.

Tenk stort, tenk Sandefjord skaper verdier for alle som bor og jobber her, så tenk stort, Sandefjord – gjerne enda større – og bli med videre på spleiselaget!

Jeg er styreleder i Sandefjord Næringsforening, men først og fremst er jeg leder av Grans Bryggeri. Vi gleder oss til å fortsette å tenke stort for byen vår!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.