Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Mer by, sjø og bryggeliv i Sandefjord

Annonse fra Nye Kilen Brygge

Nå har du sjansen til å få deg en leilighet på bryggekanten! Bystyret i Sandefjord kommune har vedtatt reguleringsplanen for utbygging av Kilenområdet felt D og E med beliggenhet rett syd for sentrumskjernen til Sandefjord. Her skal AF Eiendom og Miliarium Bolig bygge leiligheter ved fjorden med flotte felles fasiliteter.

Leiligheter med en fantastisk sjøutsikt

Oppdraget med å tegne Nye Kilen Brygge har ARCASA arkitekter fått. Per Erik Martinussen, daglig leder og arkitekt i ARCASA arkitekter forteller at utenom det unike konseptet med fellesarealer og tjenestetilbud, er beliggenheten definitiv noe av det mest spesielle ved prosjektet.

Per Erik Martinussen er daglig leder og arkitekt hos ARCASA. (Foto: ARCASA)

– Byggene kommer til å ligge flott til med fantastisk utsikt over Kilen. I tillegg har vi vridd bebyggelsen som en slags vifte slik at flere leiligheter vil få nærhet og kontakt med sjøen. Her vil mange få fantastisk sjøutsikt.

– I Sandefjord er det generelt en stor etterspørsel etter leiligheter, men det er spesielt rift etter de med god størrelse, gode solforhold, nærhet til sentrum, parkeringsplass i underetasjen, balkong og utsikt. Kvaliteter som Nye Kilen Brygge oppfyller. Det er i det store og hele ikke så mange leiligheter igjen i Sandefjord som både er langs fjorden og er sentrumsnære, så dette er virkelig en av de få mulighetene til å få tak i en slik leilighet, sier Trond Holsvik eiendomsmegler i DnB Eiendom.

Leken maritim arkitektur ved vannkanten

ARCASA arkitekter har tenkt at fasaden til Nye Kilen Brygge vil gi byen spennende arkitektur. Inspirasjonen har de hentet fra det maritime, sier Martinussen.

– Bebyggelsen vil få et horisontalt uttrykk som speiler de lange linjene til en båt, hvor balkongene ut mot havet er tenkt å gi en følelse av å være på dekk. Ut mot Kilengata vil byggene være mer tilpasset byens urbane arkitektur.

– Det er i det store og hele ikke så mange leiligheter igjen i Sandefjord som både er langs fjorden og er sentrumsnære.

Trond Holsvik, eiendomsmegler i DnB Eiendom.

Byggene kommer til å ligge flott til, med fantastisk utsikt over Kilen.

Nede ved vannkanten vil ARCASA arkitekter sørge for å skape et godt fellesområde som skjøter seg på eksisterende havnepromenade og brygge.

– Vi har tatt hensyn til området og sjøen, hvor vi skal forlenge havnepromenaden og bryggen langsmed vannet. Her vil vi åpne opp uterommene som vil gå i traséer nedover mot sjøen. Dette blir et herlig sted hvor bryggen vil henge litt utover vannet, noe som kommer til å bli veldig stilig og samtidig gi en god naturfølelse. Her kan beboere bade, gå tur eller slå av en prat med naboen.

Leiligheter med hotellfølelse

Eileen Vammervold Dreyer er salgs- og markedsdirektør i Miliarium Bolig.

I Nye Kilen Brygge vil beboere få muligheten til å benytte seg av Premium-konseptet. Et konsept med flotte fellesarealer, drifts- og servicetjenester til beboere i utvalgte Miliarium prosjekter.

– Vi ønsker å gi folk litt hotellfølelse i hverdagen. Mange ønsker en mer lettvint, aktiv, sosial og trygg hverdag – både i og utenfor sin egen bolig. Premium-konseptet bidrar til nettopp dette, sier Eileen Vammervold Dreyer, Salgs- og Markedsdirektør i Miliarium Bolig.

Premium-konseptet inkluderer ekstra boligkvaliteter som tilgang til attraktive innendørs og utendørs fellesområder. Her kan beboere bruke lounge-område, gjesteleilighet, selskapslokale og treningsfasiliteter. I tillegg tilbyr Miliarium Premium personlig service- og tilleggstjenester etter behov, sier Dreyer.

– Premium-konseptet Nye Kilen Brygge er helt utenom det ordinære. En av de største fordelene er at du kan kjøpe en mindre leilighet med kun et soverom og la gjestene dine sove i gjesteleiligheten. Det er faktisk ingen andre boliger i Sandefjord som har slike tjenestetilbud i så stor grad, forteller Trond Holsvik.

Leilighetene i Nye Kilen Brygge har planlagt salgsstart jan/feb 2017.

• Nye Kilen Brygge skal ligge ved siden av eksisterende boligprosjekt Kilen Brygge i Kilgata i Sandefjord.


• Her skal det skapes et godt og grønt fellesområde for alle med brygge som skjøter seg på eksiterende havnepromenade og brygge.


• De nye boligene i Nye Kilen Brygge får Premium-konseptet til Miliarium Bolig. Konseptet går ut på å lage flotte fellesarealer, drifts- og servicetjenester til beboerne. Her får beboerne lounge-område, gjesteleilighet, selskapslokale og treningsfasiliteter.


• Les mer om leilighetene og boligprosjektet her!

Redaksjonen i Sandefjords Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet