Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Grønt og koselig tun mellom byggene

Nye Kilen Brygge:

Populære boliger med vellykket salgsstart

Annonse fra Nye Kilen Brygge

Alt tyder på at Sandefjordingene har funnet sin boligdrøm i Nye Kilen Brygge. Bare to uker etter salgsstart er 1/3 av leilighetene revet bort

Nærhet til havet. Kort vei til sentrum. Det gode liv på brygga. Det er ikke rart Sandefjordsfolket har latt seg begeistre av de splitter nye leilighetene som skal bygges i Nye Kilen Brygge.

Vil du kontaktes?

Legg igjen kontaktinformasjon og 

du vil høre fra megler Trond Holsvik.

Maritimt paradis

Her er sollys og sjøluft en del av inventaret, og når leilighetene i tillegg lover et unikt servicetilbud som vi ikke har sett i Sandefjord tidligere, er det ikke vanskelig å forstå at så mange har latt seg friste til å flytte på seg. Kanskje fra en litt for stor enebolig med ugressluking og snømåking, eller fra en leilighet uten utsikt? I Nye Kilen Brygge piller man reker på bryggekanten med nye naboer, og bor tett på sjøen i en tidsriktig setting.

Smart å være tidlig ute

– Etter den vellykkede salgsstarten hvor vi til og med opplevde budrunder, opererer vi nå med faste priser og førstemann-til-mølla-prinsippet, sier eiendomsmegler Trond Holsvik hos DNB Eiendom. Han kan også fortelle at de som kjøper tidlig, har mulighet til å påvirke interiør og fargevalg i sin leilighet. Første spadetak for å realisere prosjektet er planlagt i begynnelsen av 2018.

En enkel hverdag

Det unike servicekonseptet Miliarium har definitivt gitt Nye Kilen Brygge et fortrinn i forhold til andre boligprosjekter i Sandefjord. Beboerne kan benytte seg av tilbudet i så liten eller stor grad de ønsker, men etter behov kan de benytte seg av en velutstyrt gjesteleilighet, et lekkert selskapslokale, gode treningsfasiliteter og en servicevert som er tilgjengelig til avtalte tider. Alt dette legger til rette for en moderne boopplevelse som gjør hverdagen smidig for både yngre og eldre beboere.

Vil du vite mer?

2 – 4 roms leiligheter

Størrelser fra 41 til 107 m²

Parkeringskjeller

Lounge og selskapslokale

Servicevert

Treningsrom

Oppbevaringsrom til kajakken

Gjesteleilighet til ditt besøk

Besøk visningssenteret vårt 

Kontakt eiendomsmegler Trond Holsvik: 91885195.

Uterom til begjær

En annen grunn til salgssuksessen, er de innbydende uterommene. –Vi har lagt til rette for at brygga og uterommene skal brukes, både av beboerne selv og av byens befolkning, sier Heidi Borgersen i det anerkjente landskapsarkitektfirmaet Gullik Gulliksen. Nye Kilen Brygge blir med andre ord en levende og dynamisk del av Sandefjords kyst. Borgersen fremhever nærheten til både sentrum og sjøen som en helt unik kvalitet man som Sandefjording vet å sette spesielt pris på.

Noe for deg?

Synes du Nye Kilen Brygge høres ut som et sted hvor du vil trives? Vil du se planene, og lære mer om prosjektet? Da bør du stikke innom Visningssenteret i Kilgata 11 (første etasje i høyblokka Kilen Panorama). Det er visning hver torsdag mellom 16.00 - 17.00, eller etter avtale. For mer informasjon kan du også ringe eiendomsmegler Trond Holsvik på telefon 91885195.

Redaksjonen i Sandefjords Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet