Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Kjoler for jenter i alle aldere

Annonse fra Nora

Nora ble startet i 2003 av Nina Nordby Tuft. Jeg har vært i bransjen i mange år og har lang erfaring innen klær for damer og jenter.

Adresse
Jernbanealleen 21, Sandefjord

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 17:00
Torsdag: 10:00 – 18:00
Lørdag: 10:00 – 16:00 

Nora har alltid hatt et veldig stort utvalg av kjoler. I dag er vår største leverandør av "brudekjoler" norske by Ti-Mo. Vi har solgt kjoler fra den norske designeren Tine Mollat (by Ti-Mo) siden hun startet i 2004. Merket selges i dag i mer enn 22 land, så vi er stolt av å selge mange av hennes kjoler til damer i Sandefjord.

Vi er butikken for jenter i alle aldere! 

Hvis kjolen ikke passer helt perfekt kan vi gjøre endringer, legge opp, sy om og lage innsnitt slik at du skal føle deg vel. Mange kommende bruder finner kjolen sin hos oss, selv om de fleste kjoler blir nok solgt til de som skal være gjest i bryllupet.

Vi har klær fra kjente leverandører som Second Female, Gant, by Ti-Mo, Part Two, Soya og Rich & Royal. 

Nora har også vesker, støvler, sko, smykker, klokker, skjerf og neglelakk.

Hos Nora er det en rolig og avslappet atmosfære og vi ønsker alltid å gjøre vårt ytterste for at kunden skal bli fornøyd. 

Nora

• Nora er butikken for jenter i alle aldere!

• Hos oss finner du klær, vesker, støvler, sko, smykker, skjerf og neglelakk.

• Vi har et stort utvalg av kjoler.

• Vår største leverandør av bryllupskjoler er norske by Ti Mo.

• Vi ønsker alltid å gjøre vårt ypperste for at kunden skal bli fornøyd.

• Vi kan tilpasse kjolen slik at den passer akkurat deg. 

Redaksjonen i Sandefjords Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet