Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Litt bedre enn andre bra vinduer

Annonse fra Albinvindu AS

Rokko, jugend, sveitser, moderne eller albinprosesser? Det er rekke stilarter for vinduer og dører, som alle har sitt særpreg. Albin Vinduer kan gjenskape den originale fasaden på huset ditt med datidens vakre vinduer!

Adresse
Mølleråsveien 10, 3216 Sandefjord


Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00

Året var 1978. Stedet var Sandefjord. Mannen heter Geir Albin. Han jobbet i et vindusproduksjonsfirma. Her gikk han alle gradene og lærte seg alt som læres kan om hvordan lage et vindu. Årene gikk og kompetansen økte. Så besluttet Albin at det var på tide å starte for seg selv. I 1998 ble drømmen en realitet. 

Han bygde en fabrikk med andre interessenter, og utviklet etter hvert et samarbeid med produsenter av tre, - pvc og aluminium. Produktene som leveres er av høyeste kvalitet og til konkurransedyktige priser. 

Prisbelønnet vinduer

Det utviklet seg stadig et større behov i markedet for reproduksjoner av gamle stilarter, så i 2007 trakk Albin seg ut av byggevarekjedene og har siden viet all produksjon til spesialprodukter. De leverte 105 vinduer og 36 dører til Vestbanegården i Drammen. Belønningen var Verneprisen til den flotte gården.

– Nå skal vi levere "Albin Old" til Gimle Terrasse og til tre gamle hus på Nordstrand. Dette er store prosjekter hvor Albin regner på millimeterne for å få alle vindusflater til å flukte, forteller Kari.

Tilpasset kundens ønske

Funkis er også en interessant byggestil. Vi leverer selvfølgelig en del til denne hustypen med store og små vindusflater. Trenden er aluminium utvendig og tre innvendig, men her er det også mange som ønsker utførelser i pvc.

Albinvindu produserer i tre, PVC, tre/aluminium og aluminium. "Albin Old" ble lansert i år, og er et moderne "koblet vindu" med kun én vindusramme. Geir har modernisert det gamle kobla vinduet, som tradisjonelt sett har hatt to rammer som er koblet sammen, og fire sider som må rengjøres.

Alle overflater i våre treprofiler behandles med tre strøk maling og håndsliping mellom hvert strøk. Resultatet er en glattere overflate, som er mer værbestandig og har lenger holdbarhet.

- Vi har egne installatører som raskt og effektivt monterer våre produkter. De er stort sett i sving hele tiden siden mange av våre kunder ønsker at montering av vinduene er en del av pakken, sier Kari.

De opplever en stadig økende forespørsel etter Albinvinduer, fra private, entreprenører og arkitekter. Det er noe som faller i smak hos ekteparet.

– Vi blir utfordret hver dag fra kundene våre og vi tar gjerne imot utfordringen. Selv om vi har spesialisert oss på gamle stilarter og verneverdige hus, så leverer vi alt, fortsetter hun.

Det er ingen tvil om at Geir og Kari brenner for det de holder på med: Kvalitetsbevisst produksjon av spesialtilpassede dører og vinduer! 

Kari og Geir Albin har spesialisert seg på gamle stilarter og verneverdige hus

Albinvindu AS

• Når du vil ha reproduksjoner med dagens standard til en god pris!

• Albinvindu ønsker å nå de kundene som vil ha noe annet enn "standard vare".

• Albin-produkter er delvis produsert for hånd og kan levere alle typer mål og utforming til overraskende lave priser, uten å gå på kompromiss med de strengeste kvalitetskrav.

• Vi jobber med alle typer hus og reproduserer dører og vinduer som har sin opprinnelse på din bolig.

• Mange vakre hus har blitt "vandalisert" etter husmorvinduets inntog. Heldigvis ser vi en ny trend med hus kjøpere som investerer i å gjenskape den originale fasaden med den tids praktfulle vinduer.

• Vi kan forsikre deg som i dag står overfor valget av leverandør - det er få aktører du har å velge mellom!

• Vi har 40 års spisskompetanse.

• Ingen oppgave er for vanskelig og vi ønsker å bidra til å gi ditt hus særpreg. 

Redaksjonen i Sandefjords Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet