Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Distriktets mest komplette steinleverandør

Annonse fra Skifer Thorsen AS

Skifer Thorsen AS ble etablert i 1988 og feiret 30-års jubileum i år. Til tross for en lav profil er familiebedriften distriktets mest komplette leverandør av stein. De foretrekker å la produkter og arbeidet de utfører snakke for seg.

Adresse
Raveien 269, 3220 Sandefjord

Åpningstider
Mandag – onsdag: 07:00 – 16:00
Torsdag: 07:00 – 18:00
Fredag: 07:00 – 16:00
Lørdag: 09:00 – 14:00

Den første steinen ble nedlagt i 1976 da bedriften var en del av Sandefjord Blomst og Hagesenter. Helge Thorsen var ansatt i skiferavdelingen. I 1988 bestemte han seg for å starte for seg selv, og Skifer Thorsen AS var et faktum. I dag er det sønnen Per Otto som har overtatt. Men Helge er fortsatt en viktig del av bedriften.

– Han er blitt 76 år, men gir seg ikke. Han er i butikken hver dag, smiler Per Otto.

Far og sønn har bygd seg opp et meget godt forhold til kunder og samarbeidspartnere. Etter så mange år i bransjen og en rekke faste kunder, har de bygd opp et tett forhold til kundene.

– Vi har mange kunder som kommer tilbake gang på gang. Det gjelder både private og næringskunder. De setter pris på at vi husker dem og hva de har kjøpt og at de får personlig service, sier Per Otto.

Helt fra oppstarten har Helge lagt vekk på at det er kunden som er i fokus. Han knyttet nære bånd til kunder og entreprenører og har fått et stort nettverk over store deler av Norge. 


Lar arbeidet snakke for seg

Skifer Thorsen AS er dyktige på det de holder på med; skifer. Blant de ansatte er det sterkt faglig kompetanse og de kommer gjerne med gode råd om hvilke skifer og løsninger som passer best for ditt prosjekt.

– Vi er jo ikke bare selgere, men fagfolk som trives godt i faget. Vi produserer skifer her og har eget verksted med hoggebenker, sager og sakser, og hit er alle velkomne. Vi gleder oss til å hjelpe deg, sier Per Otto.

Uansett om du skal bestille store mengder eller bare ha en hellestein tilpasset, vil Skifer Thorsen hjelpe deg. Det aller meste er på lager, og finnes ikke produktet ditt på lager så bestilles det. Kundene er godt fornøyd med at det også er forholdsvis kort leveringstid.

Per Otto forteller at de har laget en peis basert på en modell som var produsert på 1930-tallet for en kunde. De tok bilder, målte og tegnet før alt ble sendt til Italia hvor peisen ble produsert. Den står nå i en bolig i Sandefjord.

– Det var en morsom og utfordrende jobb. Du kan få de fleste tjenester hos oss. Det vi ikke utfører selv gjøres hos en av våre samarbeidspartnere. Fordelen med å ha vært i bransjen så lenge som vi har, er jo at man bygger seg opp et stort nettverk, forteller Per Otto. 

Ekspertens tips

Etter 28 år i bransjen har han sett trender komme og forsvinne. Nå går det mye i lysegrå skifer. De er forhandler av Minera skifer, et naturprodukt av god kvalitet, som er nærmest vedlikeholdsfritt. Det er også motstandsdyktig mot både kjemisk og mekanisk påvirkning. Monteres det rett og vedlikeholdes jevnlig, beholder steinen sitt uttrykk i generasjoner.

Enten ved rengjøring eller impregnering. Til vask og vedlikehold er det viktig å velge rett produkt. Velger du feil kan det påvirke steinens uttrykk.

Skifer er en hardfør stein som står godt mot regn, saltvann, snø, varme, kulde, sol og forurensing. Det passer det norske klimaet utmerket, og skifer har lang tradisjon som byggemateriale i Norge. Norsk skifer er i tillegg et miljøvennlig produkt med gjennomgående høy kvalitet. 

For de ansatte på Skifer Thorsen AS er det hektiske dager. Deres største prosjekt er for Jotun på Gimle. Her bygges det nye hovedkontoret, og Skifer Thorsen har levert 2500 kvadratmeter med skifer som skal pryde gulvene i resepsjonen, takterrassen og trappene. Jotun og Tveiten & Ris, som er utførende entreprenør på skiferdelen, har valgt norsk, lys Minera skifer.

– Dette er den største ordren vi har hatt, og det er et flott prosjekt som vi er stolte av å være med på, sier Per Otto.

Bedriften har også et godt samarbeid med Drømmehytta AS, som bygger hytter på Veggli. De satser på kvalitetsskifer i hyttene sine, og Per Otto er glad for det gode samarbeidet de har. 

Skifer Thorsen har flere produkter enn skifer å tilby: Støttemur, belegningsstein, kantstein og heller leveres i granitt og betong. 

Granitt kombinerer både styrke og skjønnhet. Den tåler høy varme, er slitesterk og enkel å holde ren. Det er ikke uten grunn at granitt er blitt meget populær som benkeplater og gulvbelegg på kjøkken, bad og entreer hos det norske folk.

Det er ingen tvil om at Per Otto, Helge og resten av mannskapet hos Skifer Thorsen gleder seg til arbeidsdagen. De er entusiastiske og engasjerte i faget sitt og gleder seg på kundens vegne når de kan gi gode råd ved bruk av deres produkter. Den lokale bedriften tar på seg oppdrag i hele Vestfold.

Har du spesielle ønsker så finner de gode løsninger. Deres motto er nemlig Din idé – vår utfordring!

Vedlikehold

Litt info om impregnering og vedlikehold av naturstein. Vi har forskjellige impregneringer til forskjellige bruksområder:

Akemi Antiflekk
Dette er et middel som trekker ned i steinen og ikke fører til merkbar fargeforandring. Impregneringen beskytter mot flekker fra fett, kaffe og vin, og er godt egnet for kjøkkenplater og gulv. Dette er en impregnering vi anbefaler til skifer.

Akemi Fargeforsterker
Dette er en impregnering som er best egnet for marmor og granitt. Den både beskytter overflaten og får fram fargene som ligger i steinen.

Steinfix 50 Porefyller
Dette er en voksbasert impregnering. Denne kan brukes der det ønskes en blankere og litt mørkere overflate. Steinfix 50 gir også god beskyttelse mot flekker på skiferen.

Til vanlig vask anbefaler vi Steinfix 60. Produktet både vasker og vedlikeholder gulvet i samme operasjon. 
Vi har også andre midler for å fjerne alt fra sementslør til graffiti. Vi hjelper deg med å finne middelet du trenger. 

Skifer Thorsen AS

• Skifer Thorsen AS har i alle år vært regnet som distriktets mest komplette leverandør av alle typer steinprodukter og andre produkter til hus og hage.

• Steinprodukter: Skifer, støttemur, belegningsstein, granitt, kantstein og heller.

• Vi gleder oss på kundens vegne når vi kan gi gode råd ved bruk av våre produkter. Har du spørsmål om noe står vi alltid beredt til å hjelpe deg.

• Vi holder til i Sandefjord i Vestfold.

Din idé – vår utfordring!

Redaksjonen i Sandefjords Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet